Advent calendar - ziua 8






Povestea celor patru lumanari de Advent




Pe coronita de Advent ardeau patru lumanari. Era atat de liniste incat se putea auzi ce isi spuneau lumanarile in soapta.

Prima lumanare suspina si spuse: ,,Eu ma numesc Pace. Lumina mea lumineaza, dar oamenii nu ma vad. Oamenii se cearta, se urasc si se omoara intre ei; nu ma vor.‘’ Lumina ei se fucu din ce in ce mai micuta si pieri in intunericul divergentei.
A doua lumanare incepu sa palpaie cu o flacara mai puternica si spuse; ,,Eu ma numesc Credinta. Dar eu sunt de prisos. Oamenii nu mai cred si de aceea ajung la razboaie.‘‘ Un curent de aer strabatu camera si cea de-a doua lumanare se stinse.
Incet si trist isi facu remarcata prezenta cea de-a treia lumanare. ,,Eu ma numesc Iubire. Eu nu mai am putere sa ard. Oamenii ma dau la o parte. Se vad doar pe ei si nu si pe ceilalti pe care ar trebui sa ii iubeasca.’’ Si cu o ultima palpaire se stinse si aceasta lumanare.
Atunci intra un copil in camera. El privi lumanarile si spuse: ,,Dar voi trebuie sa ardeti toate, nu sa stati stinse!’’ Si incepu sa planga. Atunci incepu sa vorbeasca cea de-a patra lumanare: ,, Nu te teme, atata timp cat eu mai ard, putem aprinde si celelalte lumanari. Eu ma numesc Speranta.’’
Cu un chibrit copilul lua Lumina de la aceasta lumanare si aprinse si celelalte trei lumanari.


Povestea Adventului
Advent provine din latina si inseamna ,,sosire’’. Astfel se marcheaza venirea lui Hristos pe Pamant. Lamanarile simbolizeaza practic lupta crestinilor impotriva Intunericului din viata. Simbolul important este coronita. Prima coronita cu patru lumanari a fost aprinsa in 1925 la Köln, intr-o biserica catolica. In 1935 era deja un obicei ca si astazi, ca aceste coronite sa fie sfintite in biserica. Primul Advent incepe in prima duminica dupa 26 noiembrie si se termina pe 24 decembrie. Pe aceasta perioada se aprinde in fiecare duminica cate o lumanare in plus.
Originea Adventului in Roma a fost sesizata in vremea Papei Gregor cel Mare in secolul al 6-lea. El a stabilit numarul de 4 duminici de Advent. Cele 4 saptamani reprezentau simbolic cei 4000 de ani in care omenirea a trebuit sa astepte, conform calculelor bisericii de la acea vreme, pana la venirea Mantuitorului. Papa Pius V a scris litugia care serveste intreaga Biserica Catolica.
In Germania Adventul a devenit foarte cunoscut in special in timpul Primului Razboi Mondial, cand obiceiurile acestea au circulat foarte usor printre tineri. Coronita este formata din brad, ramuri de salcie, muschi, plastic, sticla sau metal.

   Sursa: http://www.medicina-naturista.ro  Foto: http://wonderingfair.com

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu