Dulceata de lingon ( merisoare )

Acum citeva sapatamani am mancat ceva ce mi-a adus aminte de copilarie, mai precis de anii petrecuti in Suedia. Mancarea in cauza este chiftelute suedeze, piure de cartofi si dulceata de "lingon"( in romaneste cred ca se numesc merisoare).

Avand in vedere ca, singurul loc de unde se poate cumpara aceasta dulceata este Ikea, iar noi stam destul de departe de acest magazin, am hotarit sa trec la fapte si sa o fac eu singura.
Am achizitionat fructele, am consultat internetul pentru retete si am trecut la treaba.

Iata ce iti trebuie daca vrei sa incerci si tu aceasta dulceata dulce/acrisoara foarte potrivita pentru desert sau la fripturi si chiftele.


Ingrediente:

5 l fructe
1 1/2 kg zahar
4 linguri apa
4 linguri zeama de lamaie

Fructele se spala in mai multe ape, se scurg si se amesteca cu ingredientele de mai sus apoi se amesteca si se pun la fiert.
Trebuie lasata sa fiarba in jur de 1 - 1 1/2 ore amestecind din cind in cind sa nu se arda. Intre timp se spala si se sterilizeaza borcanele. Dulceata se verifica pentru a vedea daca s-a ingrosat destul.Cu o lingurita se ia putina dulceata si se lasa la racit. Daca aceasta s-a intarit inseamna ca dulceata e gata. Se toarna dulceata in borcane si se lasa la racit.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu