Vaccinul de 4 ani


Ieri am primit un telefon de la medicul de familie care ma anunta sa ne prezentam pentru vaccinul de patru ani al fetitei mele. Ne stiind la ce sa ma astept, am intrat pe internet imediat sa caut care este vaccinul si la ce foloseste el.
Am gasit o schema a vaccinurilor valabila pentru anul 2010 pe care o puteti gasi la sectiunea "linkuri pentru mamici si viitoare mamici". Sper sa va ajute, mie mi-a clarificat macar care sunt bolile pentru care se vaccineaza copii. M-am informat putin si despre reactiile adverse care pot aparea dupa administrarea vaccinului DTP (vaccin ce se administreaza la varsta de 4 ani). Am sa revin cu detalii la acest subiect dupa intalnirea de azi cu mediucul de familie si dupa ce ii este administrat vaccinul fetitei mele.
Iata si cateva reactii adverse la care ne putem astepta dupa administrarea vaccinului. (sursa diverse articole pe internet):

"Orice vaccin poate cauza reacţii adverse sau alergii. E bine de ştiut, însă, că acestea sunt minore, în marea lor majoritate. Durerea la locul injectării sau febra uşoară sunt cele mai comune şi dispar în câteva zile.

DTP poate cauza: febră uşoară (1 copil din 4), durere, înroşire locală (1 copil din 4), agitaţie moderată (1 copil din 3), oboseală, scăderea poftei de mâncare (1 copil din 10), vomă (1 un copil din 50).
Efecte secundare mai serioase pot fi, rar: febră înaltă ( 1 copil din 16.000), convulsii (1 copil din 14.000), plâns peste 3 ore fără oprire (1 copil din 1000)"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu