Trufe


Multi dintre noi au auzit doar de trufe ( acele ciuperci negre sau albe extrem de scumpe care seamana cu niste pietre si cresc sub pamint), insa nu multi au avut ocazia sa le si guste. Eu pot sa ma consider norocoasa, deoarece am avut ocazia si placerea sa le gust. Un prieten foarte bun se ocupa de cautatul trufelor si ne-a introdus si pe noi in "taina" lor. ( asa ca sa fim si noi in rind cu oamenii :) ). Tin sa va anunt ca pentru o masa de 4 persoane trufele necesare nu ar costa mai mult de 10 euro, deci nu e chiar de speriat pretul lor.


La inceput fost curiozitatea de a vadea ce e atit de special la aceasta ciuperca pe care o lauda toata lumea, apoi am gustat-o, mi-a placut si ...... apoi m-a prins "microbul". Am inceput sa ma documentez intens, sa caut retete si informatii.

Fiind foarte de treaba, ne mai da din cind in cind cite una, asa ca sa nu-i uitam gustul :), si atunci a trebuit sa stiu cum sa le gatesc sa nu stric bunatate de trufa. Am testat mai multe variante.

Reteta preferata este cea postata la sectiunea idei si sfaturi pentru bucatarie (trebuie sa recunosc insa ca am sarit peste pasul preparaii acasa a pastelor si am optat pentru varianta pastelor cumparate).

Iata si un subiect despre cautatorii de trufe :
http://www.descopera.ro/cultura/8634143-cautatorii-de-trufe-tagma-care-i-hraneste-pe-cei-bogati

Un comentariu:

  1. Daniel Murczko - Sighetu Marmatiei5 iulie 2011 la 15:20

    Multa lume este de parere ca trufele sunt atat de scumpe incat nu vor avea niciodata ocazia sa guste sau mai mult sa vada vreodata una. Putina lume stie insa, ca pentru o masa cu trufe, este nevoie de o cantitate mica (max 100 gr.), pret pe care si l-ar permite orice roman cu un salar mediu. In consecinta foarte multa lume ar putea sa se bucure de aroma fina si inconfundabila a acestor comori subterane.
    Cautati-le si bucurati-va de ele! Dani

    RăspundețiȘtergere